Maarjamaalaste manipuleerimine

Maarjamaalaste manipuleerimineMart Helme räägib eelmise aasta 12. novembri Pealinna väljaandes, kuidas Eesti meedia ei ole enam vaba. Artikli näol on tegemist puhta kullaga ning see oleks pidanud jõudma kõikide inimeste kõrvu.

Kes siiani usub, et meedia ei ole kallutatud ning räägib just lugejaile vajalikel teemadel, siis pean teile ütlema, et eksite.

Artiklis räägib Helme, kuidas meediat tasamisi mõjutatakse ning millise hinnangu see meid ümbritsevatele sündmustele ja protsessidele annab. Massimeedia tarbimisel tõmbab keegi alati niite ning üldjuhult toimub see tavakodaniku kahjuks, mitte kasuks. Mart Helme räägib selgelt ja arusaadavalt, kuidas meedia Eesti üle kontrolli teostab, olles hetkel üks võimsamaid tööriistu, mis loob inimeste mõtted ja arusaamad elust.

Helme sõnul oli meedia 90ndatel kindlasti vabam kui praegu. „Väljaandeid ja konkurentsi oli rohkem,” ütles Helme. „Meediaturule ei olnud sisenenud veel lääne peremehed, kes on terve rida telekanaleid ja ajalehti ära ostnud ning tasapisi dirigeerivad nende tonaalsust, et mis on poliitiliselt korrektne ja lubatud ning mis ei ole.” Kõikide nende otsuste tegemine toimub täna vaikselt kulisside taga.

Jutt käib just lääne peremeestest, kes kontrollivad muu hulgas tõenäoliselt ka börsi, kinnisvaraturgu ja tarbimist. Need lääne monstrumid loovad tarbimiskultuuri ja suruvad meid enda kontsernidega kõhuli. Me ei ole enam kaugel sellest ajast, kui inimene enda peaga enam üldse ei mõtle.

Paljud räägivad, et muretsemiseks ei ole põhjust. Lakume aga läänehärrade taldu edasi, sest investeeringud tulevad kolinal sisse. Ühel hetkel aga avastame, et kõik on maha parseldatud. Kas usud siiani, et võim on kunagiste kohalike ärastajate käes? Nemad on juba ammu nukukestena ritta pandud ja neile nõuanded ning käsklused ette jagatud. Oleme vist maha maganud selle, kuidas on röövitud meie suurima mõjuvõimuga ala. Enamik Eesti IT-firmasid on juba suurkontsernide alla rakendatud ja nende teenistus ei ole sugugi Eesti riigile. Meie inimesed on loonud vägagi populaarseid tooteid, kuid turg lööb nad kiiresti põlvili. Võib-olla loobuvad nad jätkusuutlikkusest, valivad kiire investeeringu või sööb suurkorporatsioon nad ettevõttest lihtsalt välja. Tänu headele toodetele suudavad suurkorporatsioonid aga veelgi kasvada ja enda kontrolli suurendada, sest lapsekingades firmad viivad enda toote lausa kandikul nende käsutusse.

Hetkeolukord on selline, kus eestlane on nõus peale maksma selle eest, et lääne ahnuskoi saaks tema käitumisnorme mõjutada. Kas olete endalt kunagi küsinud, miks ostate ajalehti? Vastuseks on reeglina asjaolu, et soovitakse asjadega kursis olla. Ja sa oledki kursis asjadega, mida teavad kõik. Arutledes meedia poolt püstitatud ja seejuures ka kallutatud teemadel – kuhu siin enda mõtlemine jääb? Kõik väited ja argumendid on pärit massimeediast, mis on inimesed nende endi tööriistadeks pööranud. Kui inimesed mõistaksid, et massimeedia tarbimine on jama, siis ehk muutuks midagi ka läbipaistvamaks. Vaja on kohalike tegijate innukat informatsiooni. Meedia lausa nõuab konkurentsi!

Lõpetuseks küsiksin, kas teate neid inimesi, kes pangas teie rahaga mängivad? Need, kes tegelevad teie pensionifondi või eluasemelaenuga, on ka need, kes kontrollivad meediat. Samuti hoiavad need inimesed alal usku, et üks paberileht võib maksta 500€ (siinkohal pean silmas valuuta väärtust) ning sellega saad kas kõhu täis või meeled mõruks. Just nii need asjad tänasel päeval meie ümber toimivad ning kui sa arvad, et sind see ei puuduta, siis eksid sügavalt. Kui sind huvitab presidendiproua kleit rohkem kui iseenda heaolu, siis peab kurbusega tõdema, et sinu üle on juba saavutatud hämmastav kontroll.

 

Loe Mart Helme artiklit siit: http://pealinn.tallinn.ee/?pid=81&nid=10414&lang=5

Be the first to comment

Leave a Reply