Arvustus on teost või sündmust analüüsiv ja hindav kindla ülesehitusega korrektselt sõnastatud tekst, milles kirjutaja tutvustab arvustatavat objekti, teenust või kohta ja põhjendab oma arvamust.
Milline teema valida?
Teema valik on arvustuse kirjutamisel üks olulisemaid aspekte. Arvustatavaks teemaks vali midagi, mille suhtes oled kirglik ja mis tekitab sinus entusiasmi ning püüa see ära siduda sellega, mida tahad saavutada. Kui sa tunned, et lihtsalt pisikesest tootekirjeldusest ja analüüsist ei piisa, alusta eksperimenteerimisega. Väga lihne on tootele arvustuse kirjutamine, sest seda saab teha läbi eksperimendi, mis peaks tõestama toote headust. Näiteks USAs reklaamiti vastupidavat blenderit erinevate asjadega eksperimenteerides. Blenderiga purustati muu hulgas ka iPad (link: Blender vs iPad) ning hiljem kirjutati video põhjal toote kohta arvustus. Toote läbimüük kasvas kosmiliselt. Lähenedes arvustuse kirjutamisele innovaatiliselt, läheb ka sinu eesmärk korda.
Arvustus peaks sisaldama:
Sissejuhatus – võiks sisaldada viisi või võtet, mis köidab lugejate tähelepanu.
Esimene osa – antakse tootest ja/või teenusest ülevaade.
Teine osa – toote ja/või teenuse analüüs.
Kokkuvõte – endapoolne hinnang.
Mis on arvustuse juures veel oluline?
Olge informatiivne ja kasulik. Arvustus peaks olema konkreetne ja arvustatava asja suhtes asjakohane ning kirjeldama seda, mida ka teised võiksid tõenäoliselt kogeda. Kirjeldage, miks teile midagi meeldis või ei meeldinud. Tõstke esile erilised aspektid ja proovige jagada midagi uut. Arvustus võiks kirjeldada ainukordseid kogemusi asja või koha suhtes ‒ lemmiktoitudest kuni allahindlusteni.
Olge aus. Inimesed loevad arvustusi, et saada teada tõeliste inimeste tõelistest kogemustest, seega olge autentne. Kirjeldage arvustustes vaid iseenda vahetut kogemust vastava asja suhtes. Proovige oma kogemust võimalikult täpselt kirjeldada, hõlmates nii positiivseid kui ka negatiivseid aspekte.
Olge austav. Me ei oota, et iga teie kokkupuude mõne koha või ettevõttega oleks täiuslik. Mõnikord võite soovida jagada ka negatiivset tagasisidet. Isegi kui olete vihane, proovige anda konstruktiivset tagasisidet. Ettevõtte omanikud saavad kasutada tagasisidet selle parendamiseks.
Kirjutage hästi. Inimesed pööravad teie öeldule rohkem tähelepanu, kui kirjutate korrektselt ja läbimõeldult. Veenduge, et tekst on loetav ning ärge kasutage üleliigseid suurtähti või kirjavahemärke. Olge grammatiliselt korrektne, kontrollige õigekirja ning vältige roppusi. Inimesed ei otsi tingimata ametlikke aruandeid, vaid tahavad teada, mis on teatud koha puhul märkimisväärne. Ükskõik, kas selleks on vaja esseed või haikut – jagage enda mõtteid ja olge loovad.
Allikas: Google +
Foto: http://www.fitness-fan.co.uk/wp-content/uploads/2013/02/productReview1.jpg
Leave a Reply
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.