Reklaamimaailm ja meelelahutustöötus on lootundu loomade kasutamisele juba aastakümneid. Maailma kõige kallima sekundiga üritusel SuperBowl on juba pikemat aega kasutatud edukalt just loomareklaame.
Reklaamimaailm ja meelelahutustöötus on lootundu loomade kasutamisele juba aastakümneid. Maailma kõige kallima sekundiga üritusel SuperBowl on juba pikemat aega kasutatud edukalt just loomareklaame. 2013 aasta SuperBowl puhul sai kõige enam positiivset tagasiside ja valiti mitmete ekspertide poolt parimaks reklaamiks Budweiser Clydesdales Brotherhood reklaam. Sellel aastal omakorda pälvis eduBudweiser: Puppy Love reklaam mis lisaks eelmise aasta hobustele oli kasutatud ka koerakutsikat. Esimest korda kasutas Budweiser hobuseid ja koerasid juba oma Super Bowli reklaami jaoks aastal 1999. SuperBowl üksinda aga ei näita loomareklaamide edu. Eelmisel aastal sotsiaalmeedias kõige enam jagatud reklaamide seast leab peategelastena nii kaameleid, hobuseid, koerasid, kasse ja ponisid.
Loomad mõjuvad ja nende kasutamine on järjest populaarsemaks muutunud. Loomade karaktereid peetakse efektiivseks mooduseks edasi andmaks kultuurilist ja olemuslikku tähendust seoses nende toodetega, mida nad reklaamivad. Kõik ei näe aga selles ainult armast viisi. PETA ehk People for the Ethical Treatment of Animals arvates (eesti keeles Inimesed Loomade Eetilise Kohtlemise Eest organistatsioon) ei ole midagi glamuurset kasutamaks loomasid televisioonis, reklaamimaailmas või hoopis spordimaskottidena. PETA väitel on meelelahutuseks nn ettevalmistatavad loomad lahutatud oma noorena oma vanematest ja nende treenimistingimused on kohutavad. Näiteks sotsiaalsed loomad nagu ahvid, elevandid ja hundid on sunnitud elama üksikutena, eemal oma liigkaaslastest.
Loomade agentuurid (näiteks Animal Agent) on juba aastaid tegutsenud. Nende “kliente” võib näha alates ajakirjade kaantel, filmides kuni sponsorüritusteni välja. Reklaamitööstus areneb, kas siis ka loomade kasutus. Appi tundub tõttavat aga tehnoloogia. Nimelt 3D tehnoloogia. 3D pandade kasutamine on juba aastaid populaarne. Näiteks “Never say no to Panda!” reklaamikampaania. Päris pandade kasutamine on raske ilmselgetel põhjustel. Ka Eesti reklaamides on viimastel aastatel näha aina enam 3D tehnoloogia abil kujutatud loomasid. Näiteks kiirlaenu ettevõtte Vivus reklaam rääkivatest loomades või Swedbankireklaamides oravat, parti ja teisi loomasid.
Seega kas tehnologia areng päästab loomad väärkohtlemise reklaamides ja meelelahutusetööstudes? Pakkudes efektiivset ja odavat alternatiivi pärisloomade kasutamiseks. Loomad väärivad kindlasti paremat kohtlemist kui lihtsalt olla vahendid meie lõbustamiseks ja reklaami edu tagamiseks.
Leave a Reply
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.