Tahad kirjutada, aga ei tea, millest? Kust leida materjali? Tegemist on pseudoprobleemiga, mille taha on lihtne peituda. Teemasid, millel kirjutada, pole sugugi keeruline leida. Järgnevalt on välja toodud kümme parimat viisi kirjutamiseks sobiva teema leidmiseks:
1. Küsi oma klientidelt. Millist informatsiooni nad vajavad, et oma tööd paremini teha? Mida nad veel hästi sinu valdkonnast ei mõista? Mille suhtes tahaksid nad rohkem selgust saada?
2. Pane tähele, milliseid küsimusi sinult pidevalt küsitakse. Olgu need sinu kliendid, sõbrad-tuttavad või kodulehe külastajad. Pane tähele, mida sinu ettevõtte või valdkonna kohta kõige enam küsitakse. Artikli teema saabki olla seesama küsimus.
3. Mida sa juurde pead õppima, et enda äri järgmisele tasemele viia? Mis aitab sul areneda ja kasvada? Kasuta artikli kirjutamist iseenda harimiseks. Artikli kirjutamine teemal, millest ka ise tahad rohkem teada, aitabki sul just seda teha.
4. Kirjuta millestki, mis sulle ei meeldi. Kas sinu ettevõtte või valdkonna suhtes esineb mõni valearusaam? Kas ühiskonnas esineb mõni nähtus, mis sulle peavalu valmistab ning mida sinu toode või teenus aitaks parendada?
5. Ajurünnak. Võta paber ja pastapliiats ning varu endale viis minutit. Pane potentsiaalseteks teemadeks kirja kõik mõtted, mis parasjagu pähe tulevad. Isegi kui mõni teema tundub esmapilgul tobe ja ilmselge, siis pea meeles, et kuigi sina valdad seda teemat hästi, siis suure tõenäosusega on see paljudele tegelikult uus ja huvitav.
6. Mis on teiste artiklites puudu? Võta lahti Google või mõne ajalehe arhiiv ning otsi, millised artiklid on sinu valdkonna kohta juba ilmunud. Sirvi neid ja pane tähele, kas ja mis on nendes artiklites kahe silma vahele jäetud.
7. Müüdid. Millised on sinu valdkonna kohta käivad müüdid, valearusaamad või suisa laim? Parim viis müütide purustamiseks on vastavasisuliste artiklite kirjutamine.
8. Kuidas? Kuidas-tüüpi artikleid on lihtne luua ja nad on lugejale enamasti väga atraktiivsed. Näiteks kindlustusfirma võiks kirjutada artikli teemal „Kuidas valida reisikindlustust?” ning tarkvaraarendusega tegelev ettevõte teemal „Kuidas korraldada tarkvara allhanget?”.
9. Eneseanalüüs. Inimesed armastavad lugeda artikleid, mis aitavad neil hetkeks pilgu ka iseendasse heita. Eneseanalüüs on justkui test mingi olukorra analüüsimiseks. Sobivad teemad on näiteks „Kuidas saada aru, et sinu meeskond vajab müügikoolitust?” või „Kas sina kasutad neid kolme motiveerimisnippi?”.
Ja viimane, kuid kõige olulisem:
10. 10 peamist viisi, kuidas… See formaat on tõestanud end lugejate jaoks kui kõige atraktiivsem teemaalgatus. Tõenäoliselt on seda tüüpi artikleid ka kõige lihtsam kirjutada. Jälgida tuleks siinkohal vaid seda, et tegemist ei oleks „pliiatsist välja imetud punktidega”, vaid tõelise sisuga, millest lugejal ka reaalselt kasu on. Näiteks „10 viisi parima puhkusereisi planeerimiseks” või „10 kõige efektiivsemat viisi kaalust alla võtmiseks”. Samuti võib iga alapunkt kümnest olla eraldi artikli teemaks. Laienda teemat, liigu süvitsi ning saad kümnest punktist genereerida veel kümme erinevat artiklit! Kuid mis kõige tähtsam, kirjuta teistele sellest, mida sina juba tead. Ära oleta, et teised teavad sama palju kui sina!
Allikas: http://www.sisekosmos.ee/failid/Artikliturundus.pdf
Foto: http://img.ehowcdn.com/article-new/ehow/images/a07/ss/17/essay-writing-brainstorming-narrow-topic-800×800.jpg
Leave a Reply
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.