Kui kasutatud auto müümine ei lähe nagu loodetud, võib põhjuseks olla masina kõrge hind, kehv seisukord, ebapopulaarne kerevärv või hooletusse jäetud salong. Leige ostuhuvi taga võib olla teisigi põhjuseid, aga nagu me teame, on igal asjal tegelikult ostja olemas – kõik sõltub tingimustest.
Seega, mida saab autoomanik ise ära teha, et oma sõiduvahendist võimalikult kiiresti vabaneda?
Usalda müük professionaalile
Esmalt tuleb endalt küsida, kas mul on teadmisi ja oskusi, et auto müümisega ise tegeleda. Või on ehk targem jätta auto müümine profesionaalide hooleks ja leida mõni usaldusväärne partner, kelle tööks ongi kasutatud autode kokkuost ja edasimüümine.
Kasutatud autode kokkuostjad on järelturul toimuvaga hästi kursis. Nad teavad trende ning suudavad hinnata konkreetse masina turuväärtust autoomanikuga võrreldes oluliselt ratsionaalsemalt ja adekvaatsemalt. Omanik lisab tihtipeale müügihinnale emotsionaalse koefitsendi ja tema ootused tehinguhinnale võivad seetõttu olla veidi ülepaisutatud.
Müügitegevus tähendab ajakulu
Auto müümine omanikult otse ostjale eeldab ka ajakulu ja vaeva ning seda kiputakse pigem alahindama. On üsna keeruline minna ootamatult keset tööpäeva saabunud kõne peale kohe autot näitama või proovisõidule.
Kui auto müümisel on prioriteediks aeg, siis on kõige kiirem lahendus müüa auto kasutatud auto kokkuostmisega tegelevale ettevõttele. Parimal juhul jõuab müügitehinguni juba samal päeval: tuleb vaid kokkuostjaga veebi või telefoni teel leppida kokku auto ülevaatamine ja väike testsõit ning ostupakkumine võib postkasti potsatada juba tunni möödudes.
Üks sellistest autode kokkuostjatest on Longo Estonia OÜ, kelle kodulehelt longo.ee leiab vajaliku info üles mõne klikiga ning kelle kaudu pruugitud auto müümine on samavõrra kiire ja lihtne.
Masin puhtaks ja korda
Hoolimata sellest, kas usaldada auto müümise spetsialistidele või müüa ise, on tähtis auto kõigepealt nii seest kui väljast korrastada.
Puhas ja hoolitsetud auto annab signaali, et masina omanik on sõiduvahendi eest korralikult hoolt kandnud ja seda heaperemehelikult kasutanud. Räpane ja hooleta jäetud auto näitab vastupidist ja langetab potentsiaalse ostja silmis märkimisväärselt masina atraktiivsust. Seda hoolimata sellest, kui võimas mootor kapoti all tuksub või millise tollimõõduga veljed on masinale alla keeratud.
Puudusi ei maksa varjata
Autot võimalikule huvilisele või kasutatud autode kokkuostjale näidates tuleb olla aus. Väikseid iluvigu või tehnilisi probleeme ei maksa varjata. Kuna need tulevad autoga tutvumisel või proovisõidul nagunii välja, on mõistlik neile ise tähelepanu juhtida. See lisab ostjale kindlust, et tema eest midagi ei varjata ja tegemist on ausa tehinguga.
Samuti tuleks omanikul võimalusel jagada kõiksugu lisainfot ja materjale, mis tal sõiduki kohta on. Hea, kui on alles hoitud hooldus- ja remondiarved. Lisaks võib juurde anda ka rehvivahetuste- ja auto kindlustusajaloo ning kõik muud masina ekspluatatsiooniga seotud dokumendid. See kasvatab veelgi usaldusväärsust ning aitab pakutavat sõiduvahendit konkureerivatest pakkumistest eristada ja müügisihti kõrgemale seada.
Üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna
Inimene saab suurema osa infost nägemismeele kaudu. Hästi tehtud ja detailsed fotod tõstavad autot teiste seast esile ja on esimeseks ajendiks, miks auto üldse potentsiaalse ostuhuvilise tähelepanu köidab.
Kui endal jääb tehnilisi vahendeid või pildistamisoskusi vajaka, võiks kaaluda professionaalse piltniku palkamist.
Leidub spetsialiseerunud fotograafe, kes tegelevadki igapäevaselt autode pildistamisega ja kellel on laiapõhjaline teadmistepagas sobivatest võttekohtadest, parimatest valgusoludest ja võttenurkadest ning kelle leidmine internetist pole ülemäära keeruline.