Kanadas Ontarios ehitati valmis mootoriga liikuv jääst maastur, et promoda uusi akusid, mis töötavad ka kõige käredama pakase käes.
Ontarios asuv ettevõte Canadian Tire otsustas promokampaania raames MotoMaster Eliminator Ultra akule konstrueerida jääst sõiduki. Miks just jääst? Nimelt seetõttu, et uus aku lubab töötada ka kõige pakaselisema ilmaga.
Sõiduki ehitamiseks kulus ligikaudu 6,8 tonni jääd. Kuna eesmärgiks oli ehitada sõitev masin, otsustati kasutada 2005. aasta GMC Silverado maasturi osasid, raami ja mootorit. Autokere valmistati professionaalsete jääskulptorite tiimi poolt, kelle sõnul kujunes ettevõtmine vägagi suureks väljakutseks. Valminud jäämaastur nägi välja küll veidi erinev enda rauast versioonist, kuid oli enda 19-kilomeetrise tunnikiirusega täiesti liikumisvõimeline.
Suurimaks väljakutseks osutus just autole jääkere loomine – nii välimuse kui paigaldamise poolest. Teadupärast kaalub jää palju rohkem kui auto metallist kere ning seega pidi maasturi raam olema väga korralikult ja täpselt kokku keevitatud, sest liikumise korral oleks jää purunenud. Maasturi peamehaanik Andrew Steckle nentis, et õige sõiduki valik võttis väga kaua aega. Pärast masina ostmist eemaldati sõidukilt kere ning asemele hakati ehitama selle jääst versiooni. Lisaks pidid mehaanikud jälgima, et masina mootor ei sulataks kapotti ega juhikabiini.
Kuna jäise maasturi näol oli tegemist esimese katsetusega antud valdkonnas, siis pälvis see ka äramärkimise Guinnessi rekordite hulgas.
Videot masinast saab näha siit.
Allikad: Daily News, Gizmo Tech News
Pilt: http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/947×640+4+0/resize/630×420!/format/jpg/quality/85/http://hss-prod.hss.aol.com/hss/storage/adam/94aef10952ae756d16e03473d97fdeb8/ice%20truck%20canadian%20tire%20video%20photo%20(13).jpg
Leave a Reply
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.