Me kõik oleme kuulnud nendest edulugudest, kus inimesed on internetiäriga üleöö miljonäriks saanud. Kui lihtne see siiski õigupoolest on?
Rate, CV Keskus, Cherry ja Drag Race – need on vast kõige tuntumad edulood, millest laiemale üldsusele on maalitud pilt kui ärist, mis on lihtne, kiire ja tulus. Investorid aga aina avavad oma rahakotiraudu ja annavad programmeerijatele pappi. Paraku reaalsus on hoopis midagi muud.
Ehk 2000. aastal, kui sul ikka oli hea idee ja oskasid koodi kirjutada, siis internetikasutajad lausa ootasid toodet. Täna on olukord siiski paljuski teine, turg on küllastunud ja iga väike detail mängib olulist rolli kogu internetiäri õnnestumisel. Alustades konkurentsieelisega ja lõpetades disaini ning kasutajamugavusega. Kõik olgu parimal tasemel, sest poolpidused variandid turul läbi ei löö.
Paljude edulugude kõrval esineb aga veel rohkem ebaõnnestumisi. Ühel infoportaali loojal läks lausa nii kehvasti, et pidi lisaks internetiärist loobumisele loovutama ka oma kodu ja auto ning sai muu hulgas kaela veel tohutud võlad. Teine, kes soovis luua uue (aga tema sõnul originaalse) Auto24 portaali, raiskas ettevõtmisele ligikaudu 100 000 eesti krooni ja on vist siiani programmeerijatele võlgu.
Mentaliteet, et teen programmi valmis ja siis on turg ka vallutatud, läheb tavaliselt vett vedama. Tegelikkuses algab õige protsess alles siis, kui toode on turule jõudnud. Sellest hetkest hakkad täiustama ja klientidega suhtlema. Tekib konkureerimine. Sinu äril võib olla eriline nišš, aga täna põimuvad paljud teenused üksteisega ning kõik konkureerivad omavahel. Programmeerimisteenused on kõigile kättesaadavad ning nende küllus on loonud situatsiooni, kus programmi loomine ei ole enam midagi eksootilist ega ainulaadset, mis vajab kohe kõrget tasustamist.
Inimesed, kes on saanud innustust erinevatelt motivaatoritelt ja internetiturundajatelt, räägivad sageli sellest, kui vaba elu see on. Neil soovitan heaga internetiäriga mitte alustada, sest konkurents on tihe ja võimalus eduks väike. Noortel üliõpilastel on lihtne – proovivad, sest kaotada ei ole midagi, ainult kogemusi võidad. Seeläbi nendele inimestele, kes on raske tööga teeninud raha, et see siis internetiärisse investeerida, on tegemist küll vale kohaga, sest internetikasutajatel on välja kujunenud kindlad harjumused, mille mõjutamine kulutab nii aega kui ka raha. Kui mõni toode hakkabki tulekahjuna levima, siis on üldjuhul tegemist läbimõeldud käikude ja suunatud tegevusega, mille tulemusena rahvas ise hakkab toodet reklaamima. Neile, kellel siiski säilib huvi sedasorti äritegemiseks, soovitan esmalt suhelda mõne sellel alal kogenud inimesega. Ma tean seda tunnet, kui arvad, et sinu idee on parim ja võid juba rahakotirauad avada, sest miljonid hakkavad tulema. See on hea fantaasia ja entusiasm, millega otsejoones kogenud inimeste poole joosta.
Veel eelmisel kuul kogesin olukorda, kus idee autoril oli vaja 4000€ selleks, et ideest valmiks tarkvara. Kuna turul on palju väljavaateid, saadi antud programmijupp kõigest 100€ eest, kuid kõige raskem osa seisab alles ees. Idee tugevust tuleb tõestada, aga isegi kui idee on tugev, peab teostus olema tugevam. Kui idee on halb, siis hea teostusega jõutakse ikka tulemuseni.
Foto: http://webloggerz.com/wp-content/uploads/How-To-Start-An-Online-Business-Step-By-Step-1.jpg