Kodutehnika on tänapäevase elu teinud palju mugavamaks. Oleme juba unustanud ajad, millal inimesed pidid käsitsi pesu pesema, külmik tuli ise jääga täita ja vee keetmine ei olnud kerge nupuvajutus. Need päevad on meist kaugele jäänud. Tehnika areng toimub sama meeletul kiirusel aga kas ka endiselt kodutehnika valdkonnas? Millal aga jõuame selleni, et söögisaadet vaadates piisab ainult nupuvajutusest, et TV edastaks teate külmikule, mis omakorda telliks vajalikud toiduained koju?
Samsungi kodutehnika osakonna asepresidendi Kurt Jovaisi sõnul näeme selliseid tarkasid kodutehnika tooteid paari aasta pärast “Tehnoloogia on olemas” ütle ta. Ärme aga unusta, et kodutehnika ei lähe nii kiiresti innovaatilisuse ja uuendustega kaasa kui mitmed teised tehnika valdkonnad. Kodutehnikat lihtsalt ei asendata nii kiiresti. Tooted on loodud kaua vastu pidama. 20-aastane pesumasin võib peaaegu samaväärselt töötada oma tänapäevaste mudelitega. Võrreldes telefonide või arvutite väljavahetamise kiirusega on see igavik.
Kodutehnika toodete üks peamiseid müügiargumente on vastupidavus ja usaldusväärne bränd. Nutikad kodutehnika seadmed on kindlasti müügiargument aga esialgu ainult piiratud grupile inimestele. Inimestele, kes on tehnikahuvilised ja modernse elustiili austajad. Efektiisus ei tundu olevat piisav, et kerkida peamiseks müügiargumendiks. Üks peamiseid uusi nutikaid kodutehnika seadmeid on külmik, mis on ühendatud Wi-Fi’ga, omab LCD puudetundliku ekraani ja spetsiaalseid äppe. Sa saad selled Twitteris säutse saata ja isegi internetist muusikat mängida. Toode, mida pakub üks kodutehnika tuntumaid brände Samsung. Sellel on küll mitmeid uuenduslikke funktsioone aga kas see muudab mängu? Seda peetakse küll targaks tooteks. Kodutehnika peamine eesmärk on meie elu teha kergeks ja seda peaksid nutikad kodutehnika tooted tegema. Seada peaksime me just hindama. 2013 tarbijate poolt valitud parimate külmikute seas oli küll kaks Samsungi toodet aga siiski mitte ühtegi nutikat külmkappi. Ühtegi külmikut, mida juba selleks ajaks usinalt müüdi.
Tuntud kodutehnika ettevõtted nagu Electrolux (asutatud 1919 aasta) on samuti sisenemas targa kodutehnika turule. “Absoluutselt, me näeme tõusvat huvi tarkade kodutehnika seadmete vastu. Nutiseadmete ja internetiga seotud seadmete huvi on kasvamas” ütleb Jan Brockman, Electroluxi tehnoloogia osakonna juht. Meie oma Eesti e-poodides on samuti olemas juba kodutehnika kategooriate nutikamad seadmed. Mitte küll veel otseselt nutikad aga piisavalt uusi innovaatilisi, sisaldades mitmeid uusi funktsioone.
Kõik märgid näitavad, et turu toodetevalikut juhtivate suurettevõtete huvi on olemas ja innovaatilisi ideid jätkub kodutehnika turul. Lõppkokkuvõttes on aga need ainult ideed. Turg aga liigub omaselt aeglases tempos edasi. Kas lähitulevikus toimub murranguline punkt või küllaltki uuendustevaenulik tarbimine selles vallas jääb peale? “Kliendid on konservatiivsed – lõppkokkuvõttes tüüpiline kodutehnika ost peab vastu vähemalt 10-aastat. Me peame tundma tugevat konkurentsi selles vallas, et edasi liikuda”.
Leave a Reply
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.