Sotsiaalmeedia – võluuks enese eksponeerimiseks ja heaolu suurendamiseks

Sotsiaalmeedia võluuksSotsiaalmeedia on kujunemas tänapäeva infoühiskonna lahutamatuks osaks. Kes tegeleb blogimisega, kes kirjeldab limiteeritud tähemärkidega hetketegevust, kes teeb endast igapäevaselt ülesvõtteid – neid kõiki ja enamgi veel võib kategoriseerida sotsiaameeldiat kasutavate inimestena, kes on leidnud suurepärase võimaluse enese eksponeerimiseks, kuulsuse kogumiseks ja heaolu tagamiseks.

Sotsiaalmeedia kanalites liigub tihtipeale informatsioon kiiremini kui peavoolumeedias. Üle miljardi inimese ehk üks seitsmendik planeedi Maa elanikkonnast on koondunud Facebooki. Seega on suur tõenäosus, et kui maailmas toimub tähelepanu vääriv sündmus, on see esimestel minutitel teksti, foto või video vahendusel jõudnud eelnimetatud võrgustikku, kust see infokild „valgusaastate kiirusel” pea igasse maailmaossa levib. Üha rohkem on internetis määrav ka laialdaselt leviv ütlus „Kui info jõuab peavoolumeediasse, oled juba hiljaks jäänud”. Ehk on just see põhjus, miks inimesed huvituvad nendest tohutult mõjukatest kanalitest, mis kiiret informatsiooni pakuvad. Pealegi on see üks infoühiskonna viisidest, kuidas saavutada tarbijate lõputu heaolu.

Enamik inimesi saavutavad heaolu, kui teavad, et naabril läheb kehvemini. Kusagil ei ole parem teiste inimeste käekäiku paremini jälgida kui sotsiaalvõrgustikes. Viimased on muutunud kohtadeks, kus paljudel on tungiv soov jagada omi tõuse ja mõõnu. Piisab ainult vastava nime sisse trükkimisest või guugeldamisest ja piisava õnne korral tõuseb heaoluskaala näidik astme võrra ülespoole nagu termomeetri elvahõbeda sammas palaviku korral. Pealegi on ühe mehe õnn teise õnnetus ning sotsiaalvõrgustikud ainult kinnitavad seda igivana tõde. Pole ka ime, miks viimase aja leiutised inimkonnale nii suurt elevust pakuvad.

Lisaks kiirele infoliiklusele ning ülevaatele naabri käekäigust on sotsiaalmeedias imepärane võimalus ennast eksponeerides enda mõtteid ja ideid jagada. Kui elanikkonnast üks seitsmendik tegutseb internetis, on väga kerge saada vähemalt kellegi tähelepanu mõne suurepärase idee või rumala teoga. Kui inimene on kord juba tähelepanu osaliseks saanud, on tal hea võimalus ennast teistele eksponeerida just nii nagu tema seda soovib. Tihtipeale usuvad inimesed seda, mida silmad näevad, ning nii võivadki inimesed luua endast pildi kui laitmatutest olenditest, kellel puuduvad vead. Eriti aktuaalne on see poliitikute seas. Üldjuhul üritavad mõned salakavalamad poliitikategelased enne valimisi sotsiaalmeedia abil ennast eksponeerida kui rahva parimat kaitsjat, luues imago, mille puhul valijad tunneksid, et nad pole enda otsuses pettuma pidanud. Sageli võib see aidata reitinguid tõsta, mis omakorda tõestab väidet, et sotsiaalmeedia on nüüdisaja parim võimalus ennast tasuta reklaamida.

Tänasel päeval, mil inimene tahab saada vahetut informatsiooni ja naabri käekäigu detailset kirjeldust või piisaval hulgal tähelepanu, et ennast ainult parimast küljest reklaamida, ei saa kuidagi mööda vaadata sotsiaalmeedia kanalitest. Kellele õnn, kellele õnnetus, kuid tegemist on suurepäraste vahendite ja võimalustega enda elu eksponeerimiseks ja isikliku hüvangu tagamiseks.

Foto: http://www.athgo.org/ablog/wp-content/uploads/2013/04/social-media.jpg

Be the first to comment

Leave a Reply