Iisraeli restoranis võib klient enda tellimuselt allahindluse saada ainuüksi selle eest, et lülitab söömise ajaks telefoni välja. Restoraniomaniku sõnul tahab ta, et inimesed keskenduksid nutitelefoni asemel söömisele ja toidu nautimisele.
Restorani Abu Ghosh 49-aastane omanik Jawdat Ibrahim leiab, et telefonid on täielikult hävitanud inimeste keskendumisvõime – seda eriti söömise ajal – ning leiab, et on aeg midagi teha. „Ma tahan midagi muuta. See on ehk väike asi, kuid loodan sellega inimeste söömiskultuuri kas või veidikenegi muuta,” sõnas Ibrahim.
Restoraniomanik pakub kõikidele külastajatele tavahinnast poole võrra soodsamat einestamisvõimalust, kui nad nõustuvad restoranis viibimise ajaks enda mobiiltelefoni välja lülitama. Ibrahimi arvates on söömise ajal ebaviisakas internetis surfata, sõnumeid kirjutada või lihtsalt telefonis aega veeta. Mehe seisukoht on, et tema söögikohta tullakse toitu austama ja näost näkku suhtlema. „Tehnoloogia ja nutitelefonid on väga toredad, kuid ma tahaksin näha inimesi omavahel suhtlemas, mitte ühe laua taga istudes enda nutitelefoniga tegelemas,” nendib Ibrahim.
Tegelikkuses pole Ibrahim aga esimene, kes sarnast ideed ellu püüab viia. Nimelt pakuvad mõned teisedki restoranid üle kogu maailma klientidele soodsamat einestamisvõimalust, kui viimased enda mobiiltelefonid einestamise ajaks välja lülitavad. „Mis selles ikka nii väga piiravat on, kui sa päeva jooksul telefoni 30-45 minutit ei kasuta ja naudid sel ajal maitsvat rooga?” küsib Ibrahim naeratades.
Allikad: www.haaretz.com, www.business.time.com, www.trendhunter.com
Pilt:www.haaretz.com/polopoly_fs/1.559354.1385035819!/image/3885778424.jpg_gen/derivatives/landscape
Leave a Reply
Vabandust, kommenteerimiseks pead sisse logima.