Selge see, et jalgrattad on ühed mitmekülgseimad sõiduvahendid. Nendega saab sõita põhimõtteliselt igal pool, nii lühikest kui pikka distantsi ja sobivad kasutamiseks nii lastele kui pensionäridele. Selleks aga et rattasõit oleks veelgi mugavam, on mõistlik valida jalgratas vastavalt sellele, kuidas seda kasutada plaanid. Nii nagu linnarattaga ei ole mugav sõita 100km trenniringi, ei ole ka maanteeratas mõeldud poekottide transportimiseks. Aga õnneks on jalgrattad saadaval väga laias valikus.
Jalgrattad kutsuvad sind sportima!
Hästi hooldatud jalgrattad muudavad jalgrattasõidu suurepäraseks trenniks nii tõsisele ratturile kui pühapäevasõitjale. Sa pead vaid otsustama, mis rattaspordialaga soovid lähemalt tutvuda ning milline sõiduvahend Hansapost veebipoest valida.
Esmalt muidugi maanteesõit, peaaegu et klassikaline spordiala. Maanteesõiduks mõeldud jalgrattad on kerge kaaluga, voolujoonelised ja ideaalsed asfaltkattega teel kilomeetrite kogumiseks. Ebatasasel pinnasel – metsateed, kruusatee jne – sõitmise jaoks on maanteeratas aga liiga ebastabiilne ja võid sellega ratta lausa ära lõhkuda.
Soovid aga vändata just metsas, kruusasel pinnasel, küngaste otsas ja muul keerulisel maastikul, on õigeks valikuks mägiratas. Sügava mustri ja pisut laiemate rehvidega tuleb toime igal maastikul; raami kuju muudab kergemaks ka mäest üles- ja alla sõitmise. Võib öelda, et mägirattasõit on ekstreemsport, mis köidab iga aastaga järjest rohkem inimesi.
Kolmandaks trikitamiseks mõeldud jalgrattad, mis on tuntud ka kui BMX jalgrattad. Trikirattad on madalad ning esmapilgul Kaup24 e-poes neile peale sattudes võib arvata, et need on laste jalgrattad. Päriselt on trikirattad mõeldud erinevate trikkide tegemiseks ning seetõttu oluliselt tugevama raami ja velgedega, 360 kraadi pööratava lenkstangiga ja ilma käikudeta. Kuigi tehniliselt võimalik, siis pikemate vahemaade läbimine on trikirattaga ebamugav. See on siiski meelelahutus- ja hobiratas.
Mine jalgratta seljas linna kulgema
Linnaratta tunneb kiirelt ära juba selle järgi, et rattur on võrdlemisi püstises asendis. Esiteks on selliselt parem ülevaade liikluses toimuvast. Teiseks on linnasõit rahulik, mistõttu pole vaja ka jõulist ettepoole kallutatud sõiduasendit. Kolmandaks, püstisem kehaasend on loomulikum ja seega õlavöötme, selja ja randmete jaoks oluliselt vähem koormav. Lisavarustusena on linnaratastel tavaliselt esi- või tagakorv või vähemalt pakiraam, millele asju kinnitada. Lisaks ka ketikaitse, mis aitab jalasäärt pori eest kaitsta.
Otse loomulikult on olemas universaalne lahendus, mis sobitub keskmise kasutaja enamike vajadustega. Kes soovib sõita aegajalt linnas, aegajalt metsarajal, siis hübriidratas peaks olema täpselt sobiv lahendus. Kuigi see ei ole nii kerge ja kiire kui maanteeratas ja ei pruugi olla sama mugav kui linnaratas, saab kõik käigud siiski tehtud ja rattasõit on nauditav. Sellest võib mõelda kui kompromissist, et tulla toime enamikes oludes.
Ka on paljud laste jalgrattad on loodud just hübriidjalgratta põhimõttel ning hübriidratas on ka tavaline matkaratta valik, kuna seal ei õnnestu alati valida, kus sa täpselt sõidad. Ja muide, mõnikord on hübriidratta nimeks maastikuratas, kuid kindlasti ei tasu seda segi ajada mägirattaga.
Kompaktne lahendus ehk kokkupandavad jalgrattad
Veel üks jalgratas, mis sobib linnaoludesse hästi, on kokkupandav jalgratas. Tänu oma kompaktsusele saab selle jalgrattaga kasutada ühistransporti ning see mahub ära ka kõige väiksemasse korterisse. Pikkade maade läbimiseks pole see küll kõige mugavam ning tõenäoliselt ei sobi asjade transportimiseks, kuid kompaktsuse mõttes on see selgelt parim lahendus.
Autosid on aina rohkem, ühistransport muutub üha populaarsemaks, kuid võib olla kindel selles, et jalgrattad ei kao kuhugi!