Auto rentimine reisil olles on nii tavaline ja igapäevane tegevus, et see protsess peaks olema lihtne ja arusaadav kõigile. Ometi pole see teps mitte nii. Kas ma peaksin ostma lisakindlustuse? Kuidas on lood auto tankimise eest ettemaksuga? Kui mures ma peaksin olema kuulujuttude pärast, et nõudeid esitatakse olematutele kahjudele? Kas on mõistlik auto tagastamisel parklast lahkumine isegi kui kedagi rendifirmast pole autot vastu võtmas? Kui vajalikud on kõik need lisateenused, mida auto rentimisel mulle pakutakse? Need ja paljud teised küsimused kerkivad peaaegu iga kord kui autot rentida. Teisisõnu, ka näiliselt lihtne protsess võib olla piisavalt keeruline.
Kõikide nende küsimuste rägastikus on mõned olulised asjad, mida peaksid autot rentides kindlasti silmas pidama.
Valige rendifirmade vahel
Üldjuhul on lennujaamas või selle lähiümbruses rohkem kui üks autorenti pakkuv ettevõte. Enne reisile minekut oleks mõistlik uurida erinevate rendiauto pakkujate hinnakirju ning tingimusi. Kindlasti pole mõistlik valida esimest ettejuhtuvat firmat. Võimalusel kasutage eelbroneeringut läbi interneti. Reeglina on see veidi odavam ja auto kättesaamise protsess on ka pisut kiirem.
Kütuse eest ettemaks
Rendilepingu sõlmimisel kütuse eest ette maksmine mängib klient soovil, et reis oleks nii stressivaba kui võimalik ja ei peaks mõtlema tankimisele enne auto tagastamist. Samuti on paljudel hirm hilineda lennule ja tunne, et iga minut on lennujaama saabumisel arvel. Viimastel aastatel on lennujaama turvakontroll läinud ajaliselt pikemaks ja autode rendifirmad on varmad seda oma huvides kasutama, meelitades lepingut sõlmima tulnud kliente kasutama kütuse ettemaksu võimalust.
Kui te pole just täiesti kindel, et naasete lennujaama tühja paagiga või kui teie lend ei välju just sügavatel öötundidel (mis ehk õigustaks ettemaksu kasutamise võidetud unetundide eest) loobuge sellest pakkumisest. Isegi juhul kui rendifirma pakub võimalust, kus tasuda tuleb ainult kütusepaagist puuduva kütuse eest, ei ole see mitte kunagi odavam kui ise paagi täis tankimine. Sellega seoses …
Valige lennujaamast lahkumisel välja koht, kus naastes paagi täis tangite
Parim hetk tankla välja valimiseks on siis kui rendifirmast lahkute. Jätke meelde parema asukohaga ja/või odavama kütusega tankla ning planeerige seal auto tankimine enne selle tagastamist. Lennujaama ümbruskond võib tihti olla üsna segadust tekitav ja tundmatu, mistõttu soovite vältida olukorda, kus teete ringe ümbruskonnas otsides tanklat, samal ajal kui lennu väljumisaeg aina läheneb. Rahulikus õhkkonnas otsustamine on palju meeldivam.
Loobuge lisakindlustusest
Tõenäoliselt katab Teie juba kehtiv autokindlustus kõik vajaliku. Enne selle nõuande järgi käitumist peaksite siiski veenduma oma autokindlustuse täpsetes tingimustes, sest kui kindlustusleping on sõlmitud minimaalsete vajalike tingimustega ei pruugi see katta rendiautode kasutamist. Suhelge kindlustusandjaga ja reisist pikemalt ette teades lisage vajadusel rendiauto kasutamine kindlustuslepingusse. Isegi kui Teie kehtiv kindlustusleping on üldine siis on tõenäoline, et kui kasutate krediitkaarti kaetakse võimalikud kindlustusnõuded krediitkaardi lepinguga. Loomulikult peaksite auto rentimisel kasutama, just seda krediitkaarti, sest kindlustustingimused hakkavad kehtima alles siis.
“Loobuge” pakkumisest parema auto saamiseks
Eelbroneeringut tehes on mõistlik valida endale üks madalama hinnaklassiga auto ja küsida kohale jõudes parema auto pakkumisi. Kui rendifirmal on madalama hinnaklassiga rendiautodega parasjagu kitsas käes, võite saada soodsa pakkumise veidi parema auto rentimiseks. Enamus juhtudel on rendifirma töötaja isiklikult huvitatud kallima toote müümisest, seega küsimuse korral, et kas te ei sooviks paremat auto öelge, et kõik sõltub juurde makstavast hinnast. Osavalt tingides võite leida enda suuremast ja paremast autost vaid veidi juurde makstes.
Inspekteerige rendiautot kättesaamisel väga põhjalikult
Rendiauto kättesaamisel vaadake auto väga põhjalikult nii seest kui väljast üle. Kõikidest vigadest (kriimustused autokerel, lahtised osad, reguleeritavad aknad ja peeglid jne.), mille avastate auto kättesaamisel, kuid mida ei ole rendilepingus fikseeritud, peaksite enne auto kasutama hakkamist rendifirmale teada andma ning nõudma, et need kirjalikult vormistataks. Võimalusel tasub vigastusi ka pildistada. Eeldatakse, et kõik probleemid, mis auto juures võivad olla on rendifirma juba avastanud ja fikseerinud aga tihti ei ole see nii. Hilisemalt on juba keeruline tõestada, et millal ja kelle süül on viga tekkinud.
Ärge jätke auto tagastamisel end juhuse hooleks
Rendifirmad on viimasel ajal üle võtnud praktika, kus kliendil on lubatud auto tagastamisel lahkuda tagastades ainult autovõtmed ning ilma rendifirma esindajaga autot üle vaatamata. See võib tunduda ebamugav ja on seda põhjusega. Kõige suuremad vaidlused rendifirmade ja klientide vahel ongi tekkinud sellest, et auto seisukord pole kliendi lahkumisel fikseeritud. Kui rendifirma esindajat pole käepärast (näiteks väljaspool rendifirma tööaega) on olukord, kus kliendi sõna on firma sõna vastu. Kui autol esinevadki vigastused, millele autorendifirma viitab, kuid mida te ei ole tekitanud, võivad need olla tekkinud sel ajal kui auto oli teie poolt kokkulepitud kohta jäetud ning firma esindaja ei olnud autot veel kätte saanud. Paraku ei ole teil kuidagi võimalik tõendada, et neid vigastusi ei esinenud autol nii kaua kuni see oli teie valduses. Proovige selliseid situatsioone vältida ja kui ei õnnestu, tehke enne lahkumist auto seisukorrast pilte. Kui üleandmisaktis jäetakse mõned kohad täitmata, kriipsutage need enne allkirjastamist läbi, et hiljem ei saaks sinna midagi lisada.
Eelnevaid näpunäiteid silmas pidades väldite tõenäoliselt ebamugavaid olukordi. Kui Teil on aga siiski pretensioone autorendifirmale ja tegelikkuses on teie krediitkaardilt võetud maha summasid ilma selgete põhjendusteta (nt süüdistatakse Teid autole vigastuste tekitamises või võetakse maha kütuse raha, kuigi te tagastasite auto täis paagiga) tehke ettevõttele koheselt kirjalik kaebus. Kaebuses märkige selgelt omapoolne nõue ja lahendus olukorrale.