Värvid ja finantsteenused

Värvid ja finantsteenusedPsühholoogid on aastaid uurinud, kuidas erinevad värvid meid mõjutavad. Suurte brändide värvivalik ei ole enam kaugelt juhuslik. Näiteks McDonalds, Pizza Hunt, KFC, Wendy’s ja mitmed teised suured toiduketid kasutavad oma logos just punast värvi, et simuleerida inimestes nälga. Musta, hõbedast ja kuldset tooni kasutatakse tihtipeale luksuslikemas brändides nagu Chanel, Prada, Michael Kors jne. Panna inimesi tundma endas elutarkust ja väär

Eelmises artiklis sai arutletud, kas tehnoloogia areng aitab loomadel kergemalt hingata. Nüüd artkleks teemal, mida ja kas värvide psüholoogia mõistmine muudab inimeste elus. Eelmises artiklis olid näiteks toodud Vivuse reklaamkampaanias kasutatavad võimalused siis saab aluseks võtta ka seekord Vivus.ee lehekülge ja sealsed värvid.

Oluline on teada kuidas inimesed reageerivad teatud värvidele. Finantssektoris üldiselt on läänekultuuris olnud tumeroheline värv raha ja jõukuse sümbol. Viimastel aastatel kasutavad finantsteenuseid pakkuvad ettevõtted järjest enam rohelist värvi. Eesti panganduse üks lipulaevasid SEB kasutab nii oma ettevõtte brändi juures üldiselt rohelist värvi, logos ja ka veebilehel on tugevalt näha rohelise värvi mõjutusi. Mitte küll turul võrdväärset positsiooni omav aga siiski arvestatav tegija Big Bank on samuti läinud rohelise teed. Logos kasutatakse küll endiselt finatsettevõttele klassikalisemat tumesinist värvi aga veebilehte domineerib roheline. Suurte pankade kõrval on aga tähelepanu kogunud viimastel aastatel just kiirlaen teenuse pakkujad. Seda teenust pakkub ka Vivus, kelle lehel on kasutatud nii klassikalist tumerohelist raha värvi kui ka helerohelist rohkem loodusega seotud tooni. Maandumislehel kiirlaen isegi mõlemat koos tervislikkust sõmboliseeriva õunaga.

Mida aga sümboliseerib roheline ja eriti uus populaarne heleroheline? Roheline värv võrdub inimestele alateadvuslikult tervise, loodusega aga tekitab ka seeläbi kindlustunnet, usaldusväärsus. Pakkudes mentaalset, emotsionaalset ja psüühilist rahulolu. Rohelist seostatakse uute heade asjadega, mis on veel tulekul. Värv mõjub ka kui tarkadade otsuste allikana ja küllusliku värvina. Fintantsteenused kasutavad rohelist oma rahustava mõju pärast. Värvi pärast, mis annab alateadvuslikult edasi mulje ühiskonnakasulikust ettevõttest. Kas rohelise mõju katsetamine on ajutine trend või uus standard finantsmaastikul, seda näitab aeg.

Be the first to comment

Leave a Reply